Ideen bak det hele var å innlemme hvordan filmer forteller historier, for så å ta dette inn i undervisningen. På den måten skulle elevene stimuleres til å bli mer involverte, og da på et høyere nivå gjennom en annerledes læringsprosess:

Utviklingen av prosjektet fant sted i tre stadier. Dette var designet på en måte som gjorde at de gjenspeilet tre hovedtyper av film (kort, middels og lang). I løpet av disse stadiene lærte elevene hvordan man redigerer en film, hvordan man legger til undertekster og musikk, hvordan man konverterer en film til 3D, og hvordan man kan lage sine egne storyboards, være skuespillere og til slutt skyte sin egen scene basert på skolefag. Dette kommer frem i en artikkel om prosjektet, publisert i januarutgaven av nyhetsbrevet til Media and Learning News.

Andre temaer i nyhetsbrevet:

Lansering av MediaMosa Foundation i Nederland
transLectures: teksting av videoforedrag, nøyaktig og kostnadseffektivt
SignMedia: online læremiddel for døve mediefolk (av Christine Jolly, University of Wolverhampton)
Tommel opp for videoredigering i Cloud (ved Mathy Vanbuel, ATiT)
Medi@tando i Italia tiltrekker seg et stort publikum
Tips om blant annet opplæring, guider og andre aspekter

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.