Høgskolen i Gjøvik
Bachelor i mediemanagement. Opplæring for produksjonstekniske, økonomiske, administrative, ledelsesmessige og datatekniske funksjoner i mediebedrifter.
Bachelor i medieteknologi med vekt på programmering og web-publisering.
Universitetet i Oslo
Bachelor i digitale medier med vekt på bruk og rolle i samfunnet – innenfor områder som web-publisering, håndholdte datamaskiner, e-læring, e-handel og digitale informasjonsstrategier.
Teoretiske studier
NTNU, Trondheim
Bachelor i filmvitenskap – om filmens og de levende bildenes historie og teori.
Bachelor i medievitenskap – med kulturelle, sosiale og politiske innfallsvinkler til studiet av mediene genererelt og massemediene spesielt.
Høgskolen i Lillehammer
Årsstudium og bachelor i film- og fjernsynsvitenskap – en innføring i mediene film og fjernsyn med vekt på analyse, historie og teori.
Universitetet i Bergen
Årsstudium og bachelor i medievitenskap – sosiologiske, statsvitenskapelige, kultur- og tekstanalytiske perspektiv på massemedia
Universitetet i Oslo
Bachelor i medievitenskap – systematiske analyser av mediene som samfunnsinstitusjoner, medienes tekser, mediehistorien og forholdet mellom medieinnholdet og medienes publikum.
Bachelor i kultur og kommunikasjon – om meningsflyten innen populærkultur, reklame, kunst og livsstil med vekt på makt, medier, trender, identitet og forbruk.