Høgskolen i Gjøvik

Bachelor i mediemanagement. Opplæring for produksjonstekniske, økonomiske, administrative, ledelsesmessige og datatekniske funksjoner i mediebedrifter.

Bachelor i medieteknologi med vekt på programmering og web-publisering.

www.hig.no

Universitetet i Oslo

Bachelor i digitale medier med vekt på bruk og rolle i samfunnet – innenfor områder som web-publisering, håndholdte datamaskiner, e-læring, e-handel og digitale informasjonsstrategier.

www.uio.no

Teoretiske studier

NTNU, Trondheim

Bachelor i filmvitenskap – om filmens og de levende bildenes historie og teori.

Bachelor i medievitenskap – med kulturelle, sosiale og politiske innfallsvinkler til studiet av mediene genererelt og massemediene spesielt.

www.ntnu.no

Høgskolen i Lillehammer

Årsstudium og bachelor i film- og fjernsynsvitenskap – en innføring i mediene film og fjernsyn med vekt på analyse, historie og teori.

www.hil.no

Universitetet i Bergen

Årsstudium og bachelor i medievitenskap – sosiologiske, statsvitenskapelige, kultur- og tekstanalytiske perspektiv på massemedia

www.uib.no

Universitetet i Oslo

Bachelor i medievitenskap – systematiske analyser av mediene som samfunnsinstitusjoner, medienes tekser, mediehistorien og forholdet mellom medieinnholdet og medienes publikum.

Bachelor i kultur og kommunikasjon – om meningsflyten innen populærkultur, reklame, kunst og livsstil med vekt på makt, medier, trender, identitet og forbruk.

www.uio.no

Legg inn en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.