– Vi skal gjøre radio mer visuelt. Det blir som en ny mediekanal, sier Kalle Lisberg, administrerende direktør og sjefredaktør i radiokonsernet P4 til Kampanje Magasin.

Sammen med Jan Groth fra selskapet Viamo har Lisberg utviklet en applikasjon som kobler radio og tv direkte til smarttelefon og nettbrett. – Vi følger døgnkontinuerlig innhold fra 40 tv-kanaler og ti radiokanaler, sier Viamo-gründeren.

P4 og Lisberg går dermed motstrøms. Kommersielle radiokanaler taper markedsandeler til NRK, og markedet for radioreklame har hatt en svak nedgang så langt i år, sammenlignet med fjoråret.

– Den eneste appen som brukes hele tiden i dag er værmeldingen. Med Viamo får du værmeldingen, du får nyhetene og du får det ekstra redaksjonelle stoffet når det skjer eller du kan hente programmene når du vil, sier Lisberg.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.