Våre medievaner blir enda mer digitale i 2013 enn de var i 2012, mener Mediebedriftenes Landsforening (MBL).I år kom mobiltelefonen som medieplattform for fullt. For noen store mediehus er mobilen i ferd med å passere papirutgaven hva antall lesere gjelder.

Også annonseinntektene på mobil øker kraftig, om enn fra et lavt nivå. En annen synlig trend er at flere og flere aviser vil komme til å ta betalt for digitalt innhold, er ett aspekt som dras fram i en kronikk publisert i Fædrelandsvennen like før jul. 

Remiksing, det å sette sammen innhold på nye måter, er en av trendene MBL mener vi vil se mer til i 2013. En annen er stadig mer anglofisering av språket. Hvordan sikre gode, norske begreper for disse?

>>> Les mer om dette og andre trender som er på fremmarsj i medieverdenen HER

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.